Algemene Voorwaarden van Yagmurorganisatie
Definities algemene voorwaarden:
Gebruiker:
De gebruiker van de algemene voorwaarden, te weten Yagmurorganisatie, statutair gevestigd te Amsterdam,
Nannostraat 28-2, 1061 EP, ingeschreven in het handelsregister onder KvK nummer Amsterdam KvK nummer 50832867.
Opdrachtgever:
Onder opdrachtgever wordt verstaan diegene die de opdracht heeft verstrekt tot het organiseren en of de organisatie van een huwelijk (of een gedeelte daarvan), of in wiens naam Yagmurorganisatie een verloving, jubileum, bedrijfsfeest of een ander event organiseert of een reservering daartoe pleegt. Totdat een overeenkomst tot stand is gekomen wordt opdrachtgever ook wel aanvrager genoemd.
(Toe)Leverancier:
Onder (toe)leverancier wordt verstaan diegene die in uitoefening van zijn/haar bedrijf, goederen en/of diensten
aanbiedt/levert van een door Yagmurorganisatie te organiseren bruiloft of evenement.
Overeenkomst:
De overeenkomst tot dienstverlening.
Mondelinge overeenkomst:
Overeenkomst tot dienstverlening per telefoon of in persoon zelf.
Schriftelijke overeenkomst:
Overeenkomst tot dienstverlening via brief of email.
Schriftelijk gemachtigd:
Dhr. F. Uresin eigenaar van Yagmurorganisatie.
Artikel 1 - Algemeen
1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van de gebruiker alsmede op
overeenkomsten gesloten met opdrachtgever(s) en/ of leveranciers van diensten en/of goederen ten behoeve
van het organiseren en/of uitvoeren van bruiloften en evenementen, in de breedste zin van het woord, voor
zover van deze voorwaarden niet schriftelijk is afgeweken.
1.2. Indien een of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden
blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Gebruiker en
opdrachtgever zullen als dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q.
vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zover mogelijk het doel en de strekking van
de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen.
1.3. De opdrachtgever aanvaardt de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden, door het aangaan van
een overeenkomst met de gebruiker of het deelnemen bij/door of namens opdrachtgever en aan een
bruiloft/activiteit van de gebruiker.
1.4. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met gebruiker, voor de
uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
1.5. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk
schriftelijk zijn overeengekomen.
1.6. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van opdrachtgever of leverancier wordt
uitdrukkelijk van de hand gewezen indien niet anders schriftelijk is overeengekomen.
Artikel 2 - Totstandkoming en inhoud overeenkomst
2.1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever mondeling of schriftelijk een
aanbod van gebruiker aanvaardt. De opdrachtgever ontvangt van de gebruiker schriftelijk een bevestiging van
de overeenkomst.
2.2. De eerste uitgebrachte offerte is wederzijds vrijblijvend. Aan verschrijvingen druk- en zetfouten alsmede
aan verminkte offertes kunnen geen rechten worden ontleend.
2.3. Indien gebruiker de opdracht heeft gekregen en met de uitvoering en/of aanpassing van een offerte is
begonnen, nog zonder dat er een overeenkomst tot opdracht tot stand is gekomen, is aanvrager alle kosten ter
voorbereiding verschuldigd. Hiermee worden o.a. onderzoekskosten bedoeld ter verkrijging van meer
informatie dan welke staat omschreven in de offerte, kosten ten behoeve van locatiebezichtigingen, gesprekken
op locatie bij aanvrager e.d. bedoeld.
2.4. De prijzen zijn inclusief 19 % BTW en inclusief andere heffingen van overheidswege.
2.5. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is de
gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende
aanvaarding tot stand, tenzij de gebruiker anders heeft aangegeven.
2.6. Een samengestelde prijsopgave verplicht de gebruiker niet tot het verrichten van een gedeelte van de
opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
2.7. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
2.8. De gebruiker kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet uitvoeren van een opdracht ten gevolge
van overmacht, zo bijvoorbeeld bij uitputting van de voorraad of het uitblijven van leveringen door de
toeleveranciers van de gebruiker, het tenietgaan van goederen of het niet uitvoeren van opdrachten ten
gevolge van ongevallen, staking, brand, overstroming enz. Deze opsomming is niet beperkend. De gebruiker is
verplicht de gevolgen te beperken door de nodige maatregelen te nemen.
2.9. De prijzen betreffen diensten en goederen geleverd door derden (toeleveranciers) zijn niet inbegrepen in
de prijzen te voldoen aan de gebruiker. Eventuele bijkomende kosten, berekend door toeleveranciers of
anderen, zijn ten laste van de opdrachtgever.
Artikel 3 - Uitvoering van de overeenkomst
3.1. De gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van een
goede wedding- & event planner uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der
wetenschap.
3.2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft de gebruiker het recht
bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden.
3.3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de gebruiker aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn, of waarvan de opdrachtgever behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het
uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan de gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de
overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan de gebruiker zijn verstrekt, heeft de gebruiker het recht de
uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens
de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
3.4. De gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat de gebruiker is uitgegaan
van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of niet volledige gegevens.
3.5. Indien door de gebruiker of door de gebruiker ingeschakelde derden in het kader van een overeenkomst
werkzaamheden worden verricht op de locatie van de opdrachtgever of een door opdrachtgever aangewezen
locatie, dient de opdrachtgever de kosten te dragen verbandhoudende met de door die medewerkers in
redelijkheid gewenste faciliteiten.
3.6. Opdrachtgever vrijwaart de gebruiker dan wel door de gebruiker ingeschakelde derden, voor eventuele
aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan
opdrachtgever toerekenbaar is.
3.7. Werknemers, stagiaires en/of derden hebben geen recht om de gebruiker als ondernemer op welke wijze
ook te verbinden. Opdrachten door hen opgenomen zijn slechts geldig na schriftelijke bevestiging door de
gebruiker of een werknemer van haar die daartoe schriftelijk gemachtigd is en deze aan opdrachtgever
bevestigd is door de gebruiker. De gebruiker behoudt zich het recht voor om opdrachten te weigeren, of
goederen af te nemen waarvoor zij een dergelijk bevestiging niet gegeven heeft.
3.8. Opdrachtgever vrijwaart de gebruiker of derden welke in opdracht van de gebruiker werken voor eventuele
aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan
opdrachtgever toerekenbaar is.
Artikel 4 - Wijzigen van de overeenkomst
4.1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering
noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in
overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
4.2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van
voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. De gebruiker zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk
hiervan op de hoogte stellen.
4.3. Indien de wijziging van en/of de aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties
zal hebben, zal de gebruiker de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.
4.4. In afwijking van lid 4.3. zal de gebruiker geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging
en/of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan de gebruiker kunnen worden toegerekend.
4.5. De gebruiker behoudt zich het recht voor om wettelijke opgelegde prijsstijgingen, die plaatsvinden tussen
opdrachtbevestiging en de uitvoering ervan, aan de opdrachtgever door te berekenen. De gebruiker is verplicht
deze prijswijzigingen zo spoedig mogelijk aan de opdrachtgever mede te delen en toe te lichten.
4.6. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal de gebruiker daarbij aangeven in hoeverre de wijziging
of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.
Artikel 5 - Leveringstermijnen
5.1. Indien de opdrachtgever de verhuurde of geleverde producten en/of diensten voor of op het afgesproken
tijdstip van levering niet in ontvangst neemt, wordt de opdracht alsnog in rekening gebracht volgens de
overeenkomst, eventueel vermeerderd met de kosten voor geleden schade en/of extra onkosten geleden door
de gebruiker.
5.2. Het verzoek door de opdrachtgever om de leveringsdata te wijzigen, kan alleen in onderling overleg en na
schriftelijke bevestiging van de gebruiker. Alle kosten voortvloeiend uit deze wijziging komen ten laste van de
opdrachtgever.
5.3. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden door een
toeleverancier de termijn overschreden, dan is in geen geval de gebruiker aansprakelijk voor de gevolgen van
welke aard dan ook.
Artikel 6 - Betaling
6.1. Bij het afsluiten van de overeenkomst vindt er door de opdrachtgever een voorschot betaling plaats van
50% van het geoffreerde bedrag. Dit bedrag dient te worden betaald binnen de daarvoor gestelde termijn van
14 dagen na de factuurdatum, tenzij schriftelijk tussen opdrachtgever en de gebruiker anders is
overeengekomen. De opdrachtgever ontvangt binnen 14 dagen na de bruiloft of evenement een tweede factuur
voor het restant van 50% van het geoffreerde bedrag. Dit bedrag dient uiterlijk binnen 14 dagen na de
factuurdatum te worden voldaan. Na de bruiloft of evenement ontvangt de opdrachtgever eventueel een derde
en tevens laatste factuur op basis van nacalculatie, voor de nog niet eerder gefactureerde kosten en eventuele
creditering dan wel debitering ontstaan door wijzigingen ontstaan in de opdrachtbevestiging. Eventuele
bezwaren tegen de hoogte van de facturen schorten de betalingsverplichting niet op.
6.2. De opdrachtgever die niet tijdig betaald, is van rechtswege in verzuim, zonder dat een nadere
ingebrekestelling is vereist. De gebruiker is in dat geval gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, dan wel
volledige nakoming te vorderen. De gebruiker is gerechtigd aanvullende schadevergoeding te vorderen voor alle
ter zake van de overeenkomst reeds gemaakte kosten en opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van
2% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het op
eisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van
voldoening van het volledige bedrag.
6.3. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de
vorderingen van de gebruiker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.
6.4. De gebruiker heeft het recht de door opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats
in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de open gevallen rente en tenslotte in mindering van
de hoofdsom en de lopende rente. Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot
betaling weigeren, indien de opdrachtgever een andere volgorde van de toerekening aanwijst. Gebruiker kan
volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente
alsmede de kosten worden voldaan.
6.5. Is opdrachtgever in gebreke en/of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen,
dan komen alle kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van opdrachtgever. Indien
opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een geldsom, dan verbeurt hij een dadelijk
opeisbare boete van 25% over het nog verschuldigde bedrag. Dit met een minimum van 250 euro en
onverminderd de BTW en onverminderd eventuele proces- en executiekosten.
6.6. Opdrachtgever is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd aan gebruiker.
6.7. Gebruiker behoud zich het recht het bedrag ineens op te eisen indien daarvoor gegronde redenen zijn.
6.8. Voorts is gebruiker gerechtigd prijsstijgingen betreffende toeleveranciers door te berekenen aan
opdrachtgever indien zich tussen het moment van aanbieding en levering, de tarieven ten aanzien van bijv.
lonen en producten zijn gestegen.
6.9. Bovendien mag gebruiker het overeengekomen bedrag op de offerte verhogen wanneer tijdens de
uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid
werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, en zulks niet
toerekenbaar is aan gebruiker, dat in redelijkheid niet van gebruiker mag worden verwacht de overeengekomen
werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen bedrag. Gebruiker zal de
opdrachtgever in dat geval van het voornemen tot verhoging van het bedrag in kennis stellen. Gebruiker zal
daarbij de omvang van en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.
6.10. Indien gebruiker hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze
voor vergoeding door de opdrachtgever in aanmerking.
Artikel 7 - Onderzoek, klachten en reclames
7.1. Reclames dienen uiterlijk binnen vijf werkdagen, na de datum van de plaatsgevonden bruiloft, schriftelijk
en voldoende gemotiveerd bij gebruiker te worden ingediend. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd
mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat gebruiker in staat is adequaat te reageren. Het
indienen van reclames ontheft de opdrachtgever niet van zijn verplichting de door gebruiker ingediende
facturen, tijdig te voldoen.
7.2. Gebruiker dient terstond in staat te worden gesteld ingediende reclames te controleren. Indien de reclame
naar haar oordeel juist is, zal zij te hare keuze hetzij een billijke schadevergoeding betalen tot ten hoogste de
factuurwaarde van de geleverde producten en/of diensten, hetzij de geleverde producten en/of diensten gratis
vervangen na teruglevering daarvan in de originele toestand.
7.3. Indien een klacht van de opdrachtgever jegens gebruiker aan de orde is zal de gebruiker deze klacht met
spoed en als prioriteit behandelen en, naar redelijkerwijs, worden afgehandeld in het belang van de
opdrachtgever om de gewenste kwaliteit voor beiden partijen te waarborgen.
7.4. Indien een klacht gegrond is, zal gebruiker de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen,
tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de
opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
7.5. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal
gebruiker slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 9 aansprakelijkheid.
Artikel 8 - Opzegging, beëindiging en opschorting van de overeenkomst
8.1. Gebruiker heeft te allen tijde het recht een overeenkomst, of wijzigingen daarin, te weigeren en/of te
beëindigen, in geval de opdracht in strijd is met enig wettelijke of andere van overheidswege gegeven bepaling.
De gebruiker heeft tevens het recht een overeenkomst te beëindigen/te weigeren, indien de inhoud naar haar
oordeel de belangen en/of goede naam van haar onderneming kan schaden.
8.2. Indien de veiligheid van gasten, personeel en/of gecontracteerde onvoldoende wordt gewaarborgd of bij
oneigenlijk gebruik van de ter beschikking gestelde materialen, is gebruiker gerechtigd naar eigen inzicht af te
wijken van de reeds gesloten overeenkomst, dan wel deze op kosten van de nalatige partij geheel of
gedeeltelijk te ontbinden.
8.3. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtgever, heeft gebruiker recht op
compensatie vanwege het daardoor ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, tenzij er feiten en
omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan de gebruiker zijn toe te rekenen. Voorts is
opdrachtgever alsdan gehouden tot betaling van declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden.
8.4. Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden
indien
de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt en/of na het sluiten van
de overeenkomst de gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede gronden geven tot vrezen dat de
opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen en/of opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst
verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze
zekerheid onvoldoende is of uitblijft.
8.5. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van de gebruiker op de opdrachtgever
onmiddellijk opeisbaar. Indien gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar
aanspraken uit de wet en overeenkomst.
8.6. Gebruiker behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
8.7. Gebruiker raadt opdrachtgever aan een bruiloftsverzekering af te sluiten.
8.8. Indien de opdrachtgever een overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de door de
gebruiker gemaakte kosten, waaronder de vergoedingen aan derden, als gevolg van deze annulering in zijn
geheel door opdrachtgever vergoed worden. De annuleringskosten bedragen 60% van de totale som van de
opdracht bij opzegging tot 4 weken voor de levering, of 80 % van de som van de opdracht bij opzegging 1 tot 4
weken voor de levering, terwijl annuleren in de laatste week en op de dag van het bruiloft zelf het vergoeden
van de volledige overeen gekomen prijs voor betreffende bruiloft door opdrachtgever aan gebruiker impliceert,
waarbij het bedrag altijd minimaal gelijk is aan de werkelijke annuleringskosten welke de gebruiker aan derden
zal moeten voldoen bij annulering van de opdracht, vermeerderd met 15% administratiekosten over de som
van de totale opdracht.
8.9. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door de gebruiker, zal gebruiker in overleg met
opdrachtgever zorg dragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten
en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan opdrachtgever toerekenbaar zijn.
8.10. Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te
ontbinden, indien:
- Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt;
- Na het sluiten van de overeenkomst gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te
vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat
de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor
zover de tekortkoming haar rechtvaardigt;
- Opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van
zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.
8.11. Voorts is gebruiker bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen
welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid
en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke
van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden
verwacht.
8.12. Gebruiker behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.
Artikel 9 - Aansprakelijkheid
9.1. Indien gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze
bepaling is geregeld.
9.2. Indien gebruiker aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal
dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. De aansprakelijkheid is te allen
tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van gebruiker in het voorkomende geval te
verstrekken uitkering.
9.3. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- De redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling
betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;
- De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van gebruiker aan de overeenkomst te
laten beantwoorden, tenzij deze niet aan gebruiker toegerekend kunnen worden;
- Redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat
deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
9.4. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde
winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
9.5. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet
indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker.
9.6. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor schade door toedoen van derden waaronder toeleveranciers e.a.
Artikel 10 - Vrijwaring
10.1. De opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van
intellectuele eigendom op door de opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van
de overeenkomst worden gebruikt.
10.2. Indien opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische bestanden of software etc.
verstrekt, garandeert deze dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen
en defecten.
Artikel 11 - Overmacht
11.1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden
als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een
rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.
11.2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en
jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop gebruiker
geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de verplichtingen na te komen.
11.3. Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere)
nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker zijn verplichtingen had moeten nakomen.
11.4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de
overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd
de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
11.5. Voor zoveel gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen
uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te
komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk
na te komen gedeelte separaat te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware
het een afzonderlijke overeenkomst.
Artikel 12 - Privacybeleid
12.1. Gebruiker gebruikt gegevens van opdrachtgever nimmer om aanbiedingen van producten of diensten toe
te sturen (direct marketing, e-mailspam e.d.). Gebruiker stelt gegevens van opdrachtgever niet aan derden ter
beschikking.
12.2. Gebruiker maakt alleen gebruik van (email)adres van opdrachtgever in bijzondere gevallen, hetzij een
jubilea, feestgroet, e.d. Indien opdrachtgever dit niet wenst is een mondelinge- of schriftelijke overeenkomst
naar gebruiker voldoende om bovengenoemde te ontbinden.
Artikel 13 - Geheimhouding
13.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van
hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit
door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
13.2. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, gebruiker gehouden is
vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en
gebruiker zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of
toegestaan recht van verschoning, dan is gebruiker niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling
en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor
ontstaan.
Artikel 14 - Geschillen
14.1. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen
een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 15 - Toepasselijk recht
15.1. Op elke overeenkomst tussen de gebruiker en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 16 - Wijziging, uitleg en vindplaats van de voorwaarden
16.1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Amsterdam of op onze website www.yagmurorganisatie.nl gepubliceerd.
16.2. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst
daarvan steeds bepalend.
16.3. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot
stand komen van de overeenkomst.
Yagmurorganisatie
Nannostraat 28-2
1061 EP Amsterdam
E: Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir
W: www.yagmurorganisatie.nl
Kvk: Amsterdam 50832867
BTW: NL2115.96.000.B.01